RAHLOČUTNA, PRESUNLJIVA ZGODBA O PRIJATELJSTVU MED ODRAŠČAJOČIMA FANTOMA, ZGODBA »O IZGUBI NEŽNOSTI V SVETU, POLNEM TOKSIČNE MOŠKOSTI«. VELIKA NAGRADA ŽIRIJE V CANNESU, NOMINACIJA ZA OSKARJA ZA NAJBOLJŠI MEDNARODNI CELOVEČEREC TER DVE LOVORIKI NA LJUBLJANSKEM LIFFU: NAGRADA ART KINO MREŽE SLOVENIJE IN NAGRADA MLADINSKE ŽIRIJE KINOTRIP.
Besedilo: Kinodvor
Nekega dne sem obiskal svojo staro osnovno šolo v vasi, kjer sem odraščal. Preplavili so me spomini na čas, ko je bilo zame zelo težko biti takšen, kot sem, brez filtra. Fantje so se vedli tako, dekleta drugače, meni pa se je zdelo, da ne sodim v nobeno od skupin. Postajal sem vse bolj negotov glede prijateljstev, zlasti s fanti, saj sem bil bolj dekliške sorte, in so me zato pogosto dražili. /…/ Nočem dramatizirati, vendar me tista boleča osnovnošolska in srednješolska leta še vedno preganjajo. Zato sem občutke skušal ujeti in tisti svet opisati iz lastne perspektive. Na papir sem zapisal nekaj besed: prijateljstvo, intimnost, strah, moškost … in tako je nastal scenarij za Blizu. /…/
– Lukas Dhont, režiser
Blizu je eden najbolj občutljivih, inteligentnih, skratka najboljših filmov leta.
– Lieven Trio, De Morgen
Blizu je videti kot Monetova slika: vse je mehko, krhko in minljivo kot bombažev puh; kot svet, ki ga je mogoče videti le skozi trepalnice. Le sapica vetra – in vse, kar ostane, je sram in obžalovanje zaradi naše nepozornosti. In medtem ko gledamo in razumemo enega fanta, se sprašujemo, ali smo dovolj dobro videli drugega.
– Dana Linssen, NRC
Scenarij je tako varčen, igralci pa tako čudovito naravni (zlasti Dambrine, izjemno odkritje), da film bolj kot drama deluje kot tapiserija utrinkov iz pristnega dokumentarca. /…/ Težko si je predstavljati, da bi si kdo lahko ogledal film, ne da bi ga pretresli njegova osupljiva empatija in vizija. Dhont je pri enaintridesetih letih že izjemen filmski ustvarjalec – in to je izjemen film.
– Nicholas Barber, BBC