Imamo posebno čast, da Igor Konjušak, dr. art., svojo samostojno razstavo velikoformatnih črnobelih grafik postavlja prav v Galeriji Kocka.
Daleč v predalpskem prostoru uveljavljen hrvaški grafik Igor Konjušak (1957), dr. art., je diplomiral
in magistriral v Sarajevu v razredu legendarnega grafika prof. Dževada Hoze. Deluje kot
strokovni sodelavec na grafičnem oddelku akademije likovnih umetnosti v Zagrebu. Konjušak
je široko cenjen in dejaven tudi v Sloveniji in mu posebno referira grafika našega Bogdana
Borčiča.
Prisluhnite pogovoru z umetnikom na našem podcastu KOOB Sessions.
»Pikselizacija grafičnega lista«
Njegove grafike niso samo poigravanje z obliko, elementi, ki tvorijo nove variacije osnovnega vzorca. So povabilo v svet Kazimirja Maljeviča, krogov in kvadratov, geometrijskih likov na dvodimenzionalnih površinah. Konjušak sodi med grafike, ki težišče svojega ustvarjalnega dela postavljajo tako na delo na plošči kot na sam proces tiskanja, v katerem odkrivajo raznolike možnosti, ki jih ponuja ta specifična faza grafičnega dela.
Od sarajevskih profesorjev se je naučil, da sta predanost delu in grafično znanje na prvem mestu. Potem sledi način umetniškega razmišljanja. Želi se izraziti skozi geometrijsko abstrakcijo, elemente znotraj samih geometrijskih elementov. Zanima ga tudi povezovanje klasičnih medijev, novih medijev, zelo ga je pritegnila pikselizacija in predvsem digitalni del. Poskušal je povezati dosedanje grafike in postaviti temelje za bodoče grafične elemente.
Dr. Konjušak je pripadnik modernega gibanja v najboljšem pomenu besede in ustvarjalec, ki je pritegnil pozornost likovnih kritikov. Predan je grafiki in grafični umetnosti tiska, rokuje z grafičnimi instrumenti in opremo, s katero spretno in v popolnem sozvočju nastajajo njegovi črno-beli grafični spomini. Uporaba starih in starodavnih tehnik, ki danes predstavljajo pravo redkost v izrazu umetnikov v grafični umetnosti. Našel je oporo in odprl nov koncept dela v raziskovanju proporcev in zasukov geometrijske strukture, ostrih in dimenzionalno preračunanih odnosov in oblik, črno-belih, ustvarjenih s prefinjenimi instrumenti, ki so artefakti čarobnih, finih, gracioznih manir. Instrumenti, ki so jih uporabljali umetniki in graverji renesanse, baroka in klasicizma. Z izraznimi načini, linijami in njihovo mehkobo, gravurami in jasnostjo suhe igle dr. Konjušak konceptualno sledi istemu toku in poudari vsebino vsakega svojega grafičnega lista, skozi odprtost in zaprtost slikovnega okvirja, rotacije ... Skozi reliefnost in slojevitost grafičnega lista, mehkobo globine črnine, višino in nizkostjo potenciranja svetlobe in sence ustvarja ta dialog in prežemanje. Predstavljeni grafični listi nosijo nove izzive, so listi brez signature, brez serije, vneseni so novi postulati in vrednote, so edinstveni. Grafični opus, ki je pred nami, se zdi kot dolgoletni zapis delovnega dnevnika grafika našega časa, posvečen velikim mojstrom grafike in likovnega rokopisa, posvečen albumom spominov in novih sporočil kalejdoskopskim podobam preteklosti.
(Povzeto po besedilu Mirele Sekulić in prof. mag. Marine Finci, dekanje Akademije v Sarajevu, Revija OSLOBOĐENJE, 2019)
***
Igor Konjušak se je rodil v Zagrebu leta 1957. Diplomiral je na Akademiji za likovno umetnost (grafični oddelek) v Sarajevu, leta 2012 pa tudi magistriral v Sarajevu pri profesorjih Mersadu Berberju in Dževadu Hozu. Leta 2016 je doktoriral v Zagrebu. Delal je pri Croatia filmu kot asistent animacije, v Kristalu iz Samobora pa kot oblikovalec kristalnih izdelkov. Sodeloval je pri produkciji dveh celovečernih animiranih filmov "Čudežni gozd" in "Čarovnikov klobuk" za Croatia Film. Je profesor na Grafičnem oddelku Akademije likovnih umetnosti v Zagrebu. Doslej je realiziral preko dvajset samostojnih razstav, okoli tristo skupinskih razstav ter dvajset grafičnih map. Bil je udeleženec približno sedemdesetih delavnic doma in v tujini. Imel je vrsto predavanj v NSK Zagreb, Kabinetu grafike Zagreb, pa tudi na Bogenšpergu v Sloveniji. Redno je prisoten na bienalu Splitgraphic, hrvaških grafičnih trienalih in hrvaškem trienalu akvarela. Razstavljal je na Poljskem, v Nemčiji, Švici, Sloveniji, Bosni in Hercegovini. Bil je član različnih strokovnih združenj (Društvo filmskih delavcev Hrvaške HDFD, LIKUM, HZSU), danes pa je član HDLU Zagreb. Živi in dela v Zagrebu.