X

MEDVEDEK Z MIŠKO NA RAMI
Producent
Mojčin abonma

MEDVEDEK Z MIŠKO NA RAMI

Avtor: Miroslav Košuta
Režiser: Tadej Pišek
Izvajalci: Tadej Pišek / Vanja Korenč
Producent: Slovensko stalno gledališče, Trst
Fotografija: Luca Quaia

Predstava traja 30 minut.

POETIČNA PREDSTAVA O OSAMLJENEM MEDVEDKU IN ŽALOSTNI MIŠKI, KI IZPOSTAVLJA POMEN PRIJATELJSTVA. 

Miroslav Košuta je tržaški pesnik in pisatelj, ki se z lahkoto približa otroški duši, otrokovemu spoznavnemu in domišljijskemu svetu. S tem ko pripoveduje o živalih, pravzaprav pripoveduje o majhnih otrocih. Živali v njegovih pesmih se igrajo in veselijo, čudijo in sprašujejo o domu in življenju, odkrivajo pomene besed in postavljajo vprašanja. V raznovrstnih pesmih otrok ves čas doživlja široko paleto čustev od ljubezni in varnega občutka doma do strahu in premagovanja strahu, neznanega in znanega. Za svoje delo je Miroslav Košuta prejel več nagrad, med drugim leta 2011 Prešernovo nagrado, leta 2015 pa Levstikovo nagrado za življenjsko delo.

V zbirki Medved z miško na rami se medved velikan in drobna miška potepata po gozdu, se veliko pogovarjata in sanjarita. Medved išče jagode, brunda in se hahlja … Kako ne, saj gre takrat, kadar smo v pravi družbi, pravi pesmica, z nami tudi sreča. Zato naslovna pesem Medved z miško na rami s svojim lahkotno poskočnim ritmom kar vabi k druženju in glasnemu ponavljanju refrena. Miška tudi noč prebije v medvedjem brlogu – kjer ni mačke pred vrati in lahko mirno hodi naokoli, ponoči pa se tesno privije v kosmatinčev kožuh. Res je dobro imeti velikega prijatelja, če si majhen! V izbranih pesmih je veliko otroškega veselja ob igri, ki ni pomembna samo zato, ker otroci v njej uživajo, ampak tudi zato, ker se med igro nehote in nevede tudi učijo in tako »igraje rasejo v resne dni«. V melodičnem ritmu pesmi pozvanjajo številne zvočne in besedne igre ─ vaje v izgovarjavi in razlikovanju glasov. Takšna je pesem Medvedkov aeiou, pri čemer otrokom seveda ni treba vedeti, da so to samoglasniki, naučil in zapomnil pa se jih vseeno bo. V knjigi so tudi pesmi, ki bodo otroku olajšale odhod v posteljo. Večerna pesem Medvedek o strahu mu bo v pomoč pri premagovanju strahu. Tudi medvedka namreč kdaj obišče strah, da sliši tisti strašni cump, cump, cump … Uspavanka, ki zaziblje medvedka v zimski sen, pa bo morda hitreje prinesla spanec na oči tudi njemu. Pesem Živalsko sodišče kar vabi k zabavi z rimami. Pesem, kot je Miške plešejo kolo, pa je gibalna in primerna za rajanje. Otrok se ─ medtem ko se igra, pleše, skače ─ hitro nauči tudi šteti. Otroci se zabavajo tudi, kadar si »lomijo« jezik, na primer ob ščebetajočih rimah o piščetu in piški. Spet druge pesmi so polne zabavnih domislic. Pesem Dogodek v zelenem mestu, na primer, pripoveduje o tem, da so čez noč pošle plenice. Kot blisk se je namreč razširila novica o srečnem očku, ki »ziblje dva zabojčka«. Zakaj le? Ja, ker »stonoga je rodila dvojčka!«

Medved z miško na rami vzpostavlja duhovit in uprizoritveno razgiban dialog med poezijo, gledališko igro, glasbo in scenskimi rekviziti – glasbenimi inštrumenti, ki postanejo tudi prizorišče dogajanja. V skladno in zaokroženo pripoved združi različne pesmi, ki so s preprostimi in vsakdanjimi vsebinskimi elementi zlahka dojemljive najmlajšim gledalcem, a so tudi dovolj raznolike in spregovorijo o bistvenih vidikih življenja. Z domiselno in suvereno izvedbo, ki združuje pripoved, igro, animacijo in songe ter enakovredno in z občutkom vstopa v dialog z vsebino odrske zgodbe kot tudi v komunikacijo z občinstvom, uprizoritev daje toplo-hudomušen polet domišljiji in podpira senzibilnost za ritem, jezik ter različna občutja, ki napolnjujejo naš vsakdan.

/Zlata paličica, strokovna komisija: Nika Arhar, Martina Peštaj in Adriana Gaberščik/ 

Nazaj na seznam