Lutkovno gledališče Maribor
Predstava traja 35 minut.
Zlatolaska in trije medvedi, na ljudskih motivih temelječa zgodba, je nastala v 19. stoletju, poznajo pa jo vse generacije otrok. Do danes je doživela številne predelave in interpretacije, njeni liki pa številne preobrazbe. Na prvi pogled preprosta zgodba otrokom ponudi spoznavanje razmerij in velikosti, hkrati pa ponudi številna vprašanja o smeli radovednosti in o mejah poseganja v intimni prostor drugih.
Zlatolaska je radovedna deklica; z odprtimi očmi občuduje svet, ki jo obdaja. Sončno jutro zazna v vsej njegovi lepoti in polnosti: opazi oblake, občuduje metulje in cvetje, pa tudi poskočni zajček ne uide njenemu pogledu. Steče za njim, vendar se ji ne pusti ujeti. Zlatolaska ga vneto išče v grmovju, za drevesi … Igra jo tako prevzame, da se nenadoma znajde globoko v gozdu. Izgubljena tava med drevjem; namesto potke, ki bi jo vodila domov, ugleda hišo na jasi. Vstopi, saj ne ve, da v njej prebivajo medvedi. V hiši je vsega po troje: tri sklede kaše, trije stoli, tri postelje … različnih velikosti. Zlatolaska poišče pravšen stolček, skledo in posteljo zase. Poje kašo iz najmanjše sklede, nehote polomi najmanjši stol, nato pa mirno zaspi v najmanjši postelji. Medvedi jo seveda najdejo in … varno pospremijo do doma.
Uprizoritev se s premišljeno režijsko in estetsko izčiščenostjo ter ubranostjo elementov udejanja v vzdušju klasičnosti. Kratko zgodbo nevsiljivo razširi in posodobi, ji doda v besedah igrivo pojmovno raznolikost, ko Zlatolaska preizkuša stvari treh velikosti, in pomirjujoč, blago vzgojni razplet. Pripovedni okvir, prežet z empatično, ozaveščeno in resnobno umirjenostjo, napolni z radoživo in spevno glasbeno spremljavo ter songi in domišljenim prepletom različnih lutkovnih tehnik. Njihova raba je uglašena z vsebino in občutjem dogajanja, vizualna podoba scene, scenskih elementov in lutk v naravnih barvah in materialih pa ton uprizoritve odene v prefinjeno skladnost topline, čarobnosti, domišljije in stvarnosti.
/Zlata paličica, strokovna komisija: Nikar Arhar, Martina Peštaj in Adriana Gaberščik/