HOMERJEV ZNANI JUNAŠKI EP KOT ZABAVNA GLASBENO-ZVOČNA IZKUŠNJA V ŽIVO.
Iz navdušenja ustvarjalcev nad grško mitologijo, gledališčem in glasbo je nastala glasbeno-zvočna predstava z elementi pripovednega gledališča in gledališča predmetov, nekakšen žanrski hibrid, ki nas posrka v najbolj razburljive dogodke vračanja enega največjih grških junakov trojanske vojne, Odiseja, domov na Itako. Zaradi zamere nekaterim bogovom se potovanje zaplete in traja deset let; med drugim se Odisej spopade z enookimi Kiklopi, živi s čarovnico Kirko, potuje po podzemlju Hadu, se sreč s sirenami in spozna nimfo Kalipso.
Besedilo se Homerjevega skoraj tri tisočletja starega epa loteva spoštljivo, hkrati pa do njega ohranja kritično distanco. Duhovito, a nadvse resno ugotavlja, da je največja človekova borba še vedno borba s samim sabo in z lastno nezmernostjo. Kot je Homer znal osvojiti bralca z živim pripovedovanjem, tako bosta Pia Zemljič in Boštjan Gombač prek igre in pripovedi, z veliko glasbe v živo in številnimi nenavadnimi glasbili mlademu občinstvu poskušala približati Homerjev znani junaški ep, Odisejeve pustolovščine in ob tem tudi osnovne koncepte starogrške mitologije.
*Podnaslov predstave Rapsodiseja za dva po Homerju izhaja iz besede rapsod ali rapsodija. Rapsodi so bili potujoči pevci epskih pesmi v antični Grčiji, ki so zabavali široke množice in številčno občinstvo na trgih, sejmih in veselicah.
Ni pomembno, da otroci vse razumejo, pomembno je, da se spoznajo z Odisejem, da se zabavajo in sledijo njegovim razburljivim avanturam.
Ivana Djilas